יום ראשון, 3 במאי 2020

קלינאי תקשורת בימי קורונה. מה לא ברור?

עכשיו הבנתי.
הוראות המשרד לקלינאי תקשורת בימי קורונה.
א. קלינאי תקשורת זה לא טיפול במסגרת מקצוע חיוני מציל חיים למרות שתקשורת היא חיונית ועל כן מצילת חיים, ולכן טיפול תקשורת הוא במסגרת מקצועות חיוניים.
ב. יש לחזור לעבודה בצורה מדורגת, ובמהירות כי הילדים לא מקבלים טיפול ולכן חזרה מדורגת פחות רלוונטית, ועל כן יש לחזור במדורג.
ג. חשוב לשמור על מרחק מהמטופל של שני מטר למרות שאי אפשר לשמור מרחק של שני מטר, ובמקרה כזה אין צורך לשמור על שני מטר, ויש לעבוד כרגיל בתנאי שיש בין המטופל למטפל שני מטר.
ד. המטפל חייב במסיכה ועליה מסיכה של שקף שקוף, ומאידך המטפל חייב לנשום מפעם לפעם ולכן על מנת לנשום הוא יכול להוריד את המסיכה ולהישאר עם המסיכה השקופה שיש להדגיש אינה תקנית ומחייבת מסיכה מתחתיה שאיתה לא ניתן לנשום.
ה. חשוב שהמטפל לא ירכיב את משקפיו במהלך הטיפול כי אם ירכיב יהיו אדים על המסיכה והוא לא יראה את המטופל ואז הוא עלול לגעת בו בטעות ולא לשמור שני מטר ומאידך אם הוא לא ירכיב הוא עלול לא לראות את המטופל.
ו. כדאי מאד שהמטופל יהיה בטיפול עם מסיכה כי אם הוא חולה המסיכה תשמור מהדבקה אלא במקרים שבהם המטופל לא יכול להיות עם מסיכה ואז יש להדגיש שהמטפל חייב כפפות.
ז. אין בעיה לעבוד עם ילדים קטנים שהרי נמצא כבר שילדים קטנים אינם נדבקים חוץ ממקרים בהם ילדים קטנים כן נדבקים, ואז ברור שוב שהמטפל חייב כפפות, אלא אם הוא יושב במרחק שני מטר ואז הוא לא יכול לטפל רק אם יש לו מסיכה רק שאז הוא לא נושם, ולכן הוא גם לא מטפל.
ח. מחקר בשוייץ מצא שילדים קטנים לא מדביקים את סבא וסבתא ולכן אין בעיה להתחבק עם המטופל כי הם לא מדביקים חוץ מבמקרה שהם חולים ואז הם כן מדביקים, אבל לא את סבא וסבתא אז אולי מומלץ שרק סבא וסבתא יטפלו בהם.
ט. חשוב למדוד חום למטופל כשהוא נכנס לקליניקה, ולקבל אותו רק במקרה שאין לו חום וגם אז במקרה ואמא נתנה לו אקמולי בבית ואין לו חום אז אפשר לטפל בו כי אין לו חום כי הוא שתה אקמולי בבוקר.
י. יש לחטא את המשחקים בהם נגע המטופל חוץ מבמקרה שלמטופל יש לו כפפות והוא לא נגע בכלום ואז אין צורך בחיטוי הלוטו, הלגו, הקוביות, החיות, הבובות, הכדורים, החווה, הטושים, הידיות, הדפים, הכסאות, השולחן והמנורה וחשוב לציין שלא ניתן לחכות בחדר ההמתנה כי אז המטופל והמלווה נוגעים בדלת הכניסה, בכיסאות ובמשחקים בחדר ההמתנה, ואם נגעו חשוב לחטא אותם היטב, ואם המטפל סיים לחטא ועדיין לא הגיעה שעת לילה ניתן להיכנס לחדר הטיפולים אבל אם המטופל נגע יש לחטא שוב לפי הסדר המצויין לעיל.
יא. המטופל חייב להגיע עם מלווה קבוע בתנאי שסבתא פנויה כי לפי המחקר ילדים לא מדביקים את סבתא אבל אם סבתא חולה אפשר להגיע גם עם אמא שבמילא נמצאת בחלת או עם הדוד שפוטר בימים אלה רק להקפיד שיהיה מלווה אחד קבוע בכל הטיפולים ושהמלווה לא יתחלף במהלך שעת הטיפול.
הנחת המחקר היא שהנחיות אלו ייושמו במלואן ואז אין כל חשש לחזור לשגרת טיפולים.
זהו. אני רגועה. יש על מי לסמוך. חזרתי לעבודה.
רונית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה