יום שבת, 6 באוקטובר 2012

סייג לחכמה שתיקה


 כולם רוצים לעזור. הכוונה טובה. ועדיין אלו רק משפטים מייצגים מאוסף אדיר של מלל שהורים לילדים אוטיסטים לא היו רוצים שתגידו להם.
מבוסס על עשרות אימהות, ואבות, ששיתפו אותי בדברים שנאמרו להם.
גזור ושמור.

(כתוב בלשון נקבה, אבל גם אבות זוכים למסרים דומים)

·       כן, (מלווה במבט מרחם על זה שאיתי..) לא אכפת לי בן או בת, העיקר שהוא יהיה בריא. הוא אוטיסט? הוא ממש לא נראה כזה...
  • טוב, נו.. הוא בתפקוד גבוה כך שזו לא בעיה...
  • את בטוחה שמקומו בכיתה רגילה? הוא הרי אוטיסט...
  • כן, ראיתי את איש הגשם, ופלפלים צהובים, אני בהחלט יודעת מה זה אוטיזם.
  • שוכב על הרצפה? צורח? אתם לא מציבים לו גבולות...
  • הוא אוכל רק פחמימות? נסי לתת לו להיות רעב, ואז תראי איך הוא אוכל הכל.
  • כנראה לא טוב לו, בגלל זה הוא כל פעם בורח, נסו לתת לו יותר תשומת לב..
  • מזל שהוא כזה יפה..
  • את רגישה מידי, נסי לא לקחת כל דבר ללב.
  • את מוכנה בבקשה להוציא אותו החוצה? הוא מפריע לכל היתר.
  • אוטיסט? גם שלי התחיל לדבר מאוחר ותראי איפה הוא עכשיו.
  • כן, גם אני לא ישנתי הלילה/ גם שלי בררן באוכל/ גם לי קשה עם הילדים.
  • למה אתם מרשים לו לקחת את הקובייה האדומה לכל מקום?
  • קר בחוץ, למה הוא מסתובב בסנדלים? את לא פוחדת שיצטנן?
  • אתם צריכים לגוון לו יותר את האוכל..
  • איזה יופי שיש לכם תווית נכה על האוטו, חוסך לכם בעיות חנייה..
  • אהה.. שדרגו אתכם באל-על? אתם רואים, יש משהו טוב בזה שהוא אוטיסט.
  • הוא בטוח יודע להגיד משהו. הוא כנראה לא רוצה.
  • הוא בטח מעולה ב...חשבון/ציור/מדעים/מוזיקה.
  • אני מקווה שאתם לא מתכוונים להביא עוד ילד.
  • אם ידעת שקשה לו עם רעש, למה באתם לחתונה?
  • הוא יוכל פעם לדבר?
  • היא בטוח לא אוטיסטית, תיראי איך היא מסתכלת לי בעיניים.
  • גם טמפל גרנדין אוטיסטית.
  • בת ארבע ועדיין לא גמולה?
  • אתמול קראתי על שיטה חדשה, אומרים שהיא מרפאה אוטיסטים.
  • את לא יכולה להשתלט עליו?
  • הלוואי ולילד שלי הייתה כל כך הרבה עזרה בבית הספר.
  • טוב שהתינוקת החדשה בת, אז היא לא תהיה אוטיסטית כמו אחיה.
  • איך יש לך ילד אוטיסט, את כל כך נורמלית.
  • עזבו, איך לה כלום, סתם קריזיונרית ומפונקת.
  • את נראית סחוטה. מה קרה לך? את לא דואגת לעצמך.
  • אל תוותרו לו, ואז הוא ילמד.
  • ניסיתם ABA/גרינשפאן/SON RISE/דיאטה/.....זה בטוח יעזור.
  • הוא כל כך מפונק אתם פשוט נותנים לו הכל אפילו בלי שיבקש.
  • לא יכול להיות שהוא אוטיסט. הוא כל כך חכם.
  • תאמינו באלוהים ואז תראו איך האוטיזם יעלם.
  • לא יכול להיות שהיא אוטיסטית, היא בת.
  • כנראה לא נתת לה מספיק תשומת לב כשהיה קטן.
  • עישנת בהריון?
  • באמת? את נותנת לו תרופות הרגעה? זה ממכר, את יודעת...
  • הוא פשוט ילד עם בעיות משמעת.
  • תשאירי לי אותו לשבוע ותראי איך הוא ישתפר.
  • לא יכולתי להזמין אותו, הוא הרי במילא לא מבין.
  • אוי..זו ממש טרגדיה...
  • הילדים האחרים שלך נורמלים?
                      

משפטים שאפשר ורצוי להגיד:

  • אני אוהב אותך.
  • אולי יש משהו בו אני יכול לעזור? מה דעתך שאני...
  • אתם הורים נפלאים
  • הילד בהחלט מתקדם, אתם יכולים להיות גאים בו.
  • אני לא מבין הרבה בנושא, אבל אני אשמח ללמוד.






















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה