יום ראשון, 4 ביולי 2021

להיות הורה מיוחד

הילד שלי מאובחן. בהניף מקלדת הפכתי להיות הורה מיוחד. סטטוס שלא אני ביקשתי, לא אני רציתי, לא אני חיפשתי. סטטוס שקבלתי בזכות הילד שלי.

ואני מרגיש אבוד. עולה חדש בארץ לא מוכרת. השפה זרה, ההתנהלות זרה, ואני מתבקש לעמוד בסטנדרטים.

רב הנסתר על הגלוי. הנסתר זה הנעלם. חוסר הידע ואי הידיעה. עולם חדש ובלתי ברור. הגלוי זה הילד. הילד שלי, אהבת חיי, שמגלה קשיים לא פשוטים, אבל גם יכולות מעוררות תקוה.

ואז אני מנסה להבין, מה אני בעצם. הורה? מורה? מחנך? תרפיסט? מה התפקיד שלי בחיים של ילדי?

וכל מה שביקשתי זה להיות הורה. פשוט הורה. ולא כך הוא.

 המערכת המאבחנת יושבת מולי, ומדברת. המושגים לא מוכרים לי. הצרכים לא מוכרים לי.

לא ברור לי מה הם מצפים ממני. שאבכה? שאהנהן בראש? שאראה המום ונואש?

אז כן. אני גם וגם וגם.

המון שאלות צצות אצלי. ואני לא שואל. אצלי יש טורנדו של מחשבות, של תחושות.

 

המערכת החינוכית יושבת מולי, ומדברת. המילה הקליטה ביותר היא "צריך". הילד צריך, המורה צריכה, הילדים צריכים, אתם צריכים.

לא ברור לי מה הם מצפים ממני. שאסכים עם הקביעות שהם קובעים? עם האמירות שלא בהכרח מאפיינות את הילד שלי? עם התיאורים של קשייו של בני שאני לא מקבל?

אז לא. אני לא בהכרח מסכים. והאווירה לעיתים מתלהטת.

דילמות, התלבטויות, ואני מתקשה לפלס לו את הדרך, לילד. מרגיש שמולי יש בריקדות שאני אאלץ לפרק. לא יודע איך.

 

המערכת הטיפולית יושבת מולי. ומדברת. מציגה את הילד שלי, בביטחון מלא של אנשי מקצוע.

מדברים על מקומי בפזל, על הטיפולים שהוא צריך, על גישות, שיטות, מושגים, ופרשנויות.

ואני יושב מולם ועסוק בחישובים. האם אצליח לתחזק את כל ההמלצות הללו, במיגבלות הזמן שלי, הכסף שלי, היכולות שלי. (הרי צריך גם לעבוד.. הכסף לא מגיע משמיים).

 ואני אחד. הורה. והם רבים, מלומדים, ידענים.

ואני הולך לאיבוד, מנסה לנשום עמוק, מנסה להאחז בתקווה.

 

ואז-

הילד שלי יושב מולי. מסתכל עלי, מסתכל אלי, מסתכל דרכי.

העיניים שלו טובות ותמימות. וכן, קשה לו להחזיק קשר עין, לשבת לאורך זמן, להבין אותי, לדבר אלי, לתקשר.

אבל אני יודע. שאני המשענת, הקביים, הסולם. אני ההורה שלו. 

ואז אני מתמודד. שמח עם כל צליל, מילה, משפט.מתחזק מכל סיטואציה שהוא הבין, מכל יוזמה מכל היענות שלו ליוזמה שלי. לומד להתלהב מצעדים קטנים.

ויודע, שכל אנשי הרפואה, החינוך, הטיפול חכמים, נבונים ויודעים.

אבל הילד מתקדם כשאני נמצא בשבילו.

הורה מיוחד.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה