יום ראשון, 19 במרץ 2023

לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה...

 כשאני התגייסתי לצבא, לשריון, ועשיתי קורס קצינות, וחתמתי קבע ואתן אפילו לא עשיתן שנת התנדבות בקרב האוכלוסיה שלכן – שתקתי.

כשהזוגי שלי נלחם בחווה הסינית, איבד את חבריו לנשק, עשה חודשי מילואים ארוכים שתמיד יצאו בדיוק במועדי הבחינות באוניברסיטה או כשאשתו כרעה ללדת, ואתם בכלל לא יודעים מה פרוש יום סדיר או מילואים אחד – שתקתי.
כשלמדנו ובמקביל עבדנו קשה על מנת לפרנס את ילדינו, שילמנו שכר לימוד, ולא קבלנו תמיכה כמו תלמידי הכולל – שתקתי.
כשילדי התגיסו לצבא, היו קרביים, ושרתו בלבנון, הר דוב ועזה, והשרות הצבאי שלהם כלל פציעה ושיקום לא קצר, שאחריו הפצוע התעקש לחזור לשירות - ואתם וילדיכם לא מגוייסים, לא משרתים, לא שמים כתף לביטחון ישראל, לא מכירים לילות חסרי שינה, ובהלה מדפיקה בדלת – עדיין שתקתי.
כשאתם חיים על חשבוני, על חשבון המיסים שאני משלמת, ובמקום שהכסף יועבר לזקנים, תשושים, שורדי שואה, נכים, מקצים אותו לאינטרסים הקטנים שלכם, נוסעים לחול במטוס פרטי, חוגגים במלונות פאר, ומתנשאים על כולנו - שותקת.
כשאתם מנסים להחליט בשבילי מתי תהיה לי תחבורה ציבורית, איפה אוכל לאכול ומה, ומתערבים לי בהרגלי חיי, שותקת, ללא סיבה הגיונית.
אבל כאשר אתם מעזים להרוס בבליץ את המדינה שאני ושכמותי בנינו, ולמענה נלחמנו, ואליה משפחתי שהושמדה באושוויץ וטרבלינקה פיללה, כשיש לכם כל כך הרבה מה לדבר עלינו כבוגדים ואנרכיסטים, ולצקצק על הסירוב להתנדבות בימים בהם אתם בידיכם, הורסים שיטתית כל חלקה טובה במדינה, בחברה, בתשתית המחזיקה את כל מה שיצרנו בזיעת אפינו ובדם ליבנו, וכל זה באגרסיביות, בזחיחות, באלימות, פה כבר לא אשתוק.
ולא, לא אמליץ לילדי לעשות רילוקשן. זו המדינה שלי, שלהם. תכלס, יותר מאשר שלכם.
עד כאן.
כל מה שצריך, כל מה שאפשר, כל מה שאאלץ לעשות.