יום ראשון, 17 בדצמבר 2023

סיפורי נרות חנוכה 23

נרות חנוכה של שנת 2023, אינן נרות שמחה.

כל נר נושא איתו מסר.

נר ראשון, של חנוכה, עבור כל משפחות הנרצחים. מי יתן ותזכו לחיבוק נחמה ותקווה בחיים.

נר שני של חנוכה, בתפילה לכל החטופים בכל גיל, בכל מגדר, בכל לאום, שישובו הביתה מהר, לחיק משפחתם, ולעם כולו שמחכה להם.
מי יתן ונראה אתכם איתנו כמה שיותר מהר, ובריאים ככל הניתן בגוף ובנפש.

נר שלישי של חנוכה. הנר השלישי יאיר את דרכם של כוחות הביטחון באשר הם. היו בטוב, חזרו בשלום הביתה. שמרו על עצמכם, וזכרו שאתם חומת המגן של כולנו,.

נר רביעי של חנוכה, עבור כל המשפחות שהתווספו לרשימות השכול של כוחות הביטחון. הדפיקה בדלת, המילים הבלתי נתפסות של קציני הנפגעים, השכול. מי יתן ותדעו שוב שמחה, אופטימיות, ותקווה לימים שפויים.
יקיריכם, בגופם ובדמם איפשרו לנו כמדינה, להמשיך ולחיות בארץ הזו. תודה.

נר חמישי של חנוכה, 23, להחלמת כל הפצועים באשר הם. האזרחים, כוחות הביטחון, החטופים והשבים. החלמת הפצעים בגוף ובנפש. בתקווה לגיוס כוחות, לבריאות טובה, לשיקום. הלוואי.

נר שישי של חנוכה, לחיי כל הניצולים. לחיי השורדים את פסטיבל נובה, שרצו, שהסתתרו, שלא נשמו, שהחניקו אנחות כאב מהפציעות, שהתחזו למתים. לחיי השורדים בממדים בעוטף, שהסתתרו בחדרי הבית, בארון, שחיכו לחילוץ ולא הגיע.. שהצליחו להחזיק מעמד בכוחות לא מובנים.
מי יתן וחוויות היאוש והזוועה יתחלפו בחוויות אהבה ואופטימיות.

נר שביעי של חנוכה, לכבודם של כל הגיבורים, ששמעו את האזעקות בבוקר, שהבינו מהר מאד את הקורה, שלקחו את האוטו שלהם, ושאטו לדרום במטרה לנסות ולהציל אנשים. לא חשבו על עצמם, היו ממוקדי מטרה. לחתור למגע, להרוג מחבלים ולהציל כמה שיותר אנשים. אני מעריצה אתכם, אחי גיבורי התהילה.

את הנר השמיני של החנוכה, את החנוכיה כולה אדליק בהצדעה ובתפילה.
הצדעה לעם שלנו. זה שלא הסס, והתגייס בהמוניו לעזור, להתנדב, לעשות, לשלוח, לבשל, לכבס, לארוז, לקנות. הצדעה לאחים לנשק, לממות המבשלות ואופות, לאלפי המתנדבים שמיהרו הרבה לעשות ופחות לדבר.
ובתפילה ותקווה לימים שקטים של יופי, של אהבה, של רוגע.
לו יהי.