יום שישי, 18 בנובמבר 2016

לדעת לפרגן לפעמים, זה חשוב.

בואו נדבר על פירגון.
מקורם של הפועל פרגן ושם הפעולה פרגון ביידיש – במילה פארגינען. זה מתוך אתר האקדמיה ללשון עברית.
ולטעמי לפרגן זה להעלות לאור את הצלחתו, אופיו, מעשיו, של האחר, מתוך כוונה טהורה של אהדה. ללא מטרה כל שהיא, פשוט כי את מעריכה את אותו האדם, ו/או את משהו שהוא עשה.
אז הנה הגרוש וחצי שלי.
הכרתי אותה לפני שנים רבות. בערך 20 שנים או יותר. זו היתה הפעם הראשונה שנפגשנו. היא היתה צעירה, החלטית, ואני גם. באתי למטרה מאד ברורה. להוריד אי אלו, הרבה אי אלו קילוגרמים שהתיישבו עלי ולא הרפו. 
מאז הייתי, נטשתי, חזרתי, עזבתי. כמו כל אדם שמן באופיו, שאוהב לאכול, בדקתי כמעט את כל מה שהשוק היה יכול להציע בנושאי דיאטה. לפעמים רזיתי, והרגשתי נפלא, אבל זה לא החזיק. תמיד בשלב מסויים נשברתי. זרקתי הכל, כעסתי על עצמי . ואכלתי. נהניתי מאד מהאוכל. יודעת לאכול, מעריכה אוכל טוב, ואוהבת לאכול. 
המשקל לעומת זאת לא שתק גם הוא. אבל זה נושא לפוסט אחר.
הפעם אני רוצה לכתוב עליה. עליך יקירתי. כי הנה חזרתי אליך שוב. מזה כשנה. ואת השתנית, התבגרת, התרככת. וגם אני. שתינו למדנו משהו על החיים במרוצת השנים, למדנו הרבה על אנשים. ושתינו מנסות להעביר את הידע הזה הלאה. 
החיים מזמנים מפגשים אנושיים לא מעטים. במיוחד אם העבודה עוסקת באנשים כמו העבודה שלי, אתה זוכה להכיר מקרוב לא מעט. במיוחד אם אתה אוהב את המפגשים עם אנשים, אוהב להסתכל ולהקשיב לאנשים, מבין אנשים, קורא אנשים. 
אחת ל.. אתה פוגש אדם בדמותך.  כזה שמדבר כמוך ישירות, שכמוך לא אוהב בולשיט, שאתה יודע שמה שהוא אומר זה בדיוק מה שהוא חושב. כמוך. בדיוק כמוך, אחד שמכיר בערך עצמו, אבל לא מתנשא, שיודע להתייחס גם לקושי, גם לכישלון, ועוד יותר להצלחה. ושהצלחה של האחר, עושה אותו מאושר.
אדם שפתאום משקף לך את כל מה שאתה מרגיש/ חושב/ מתלבט. ואתה שומע ממנו, בקול רם ובשקיפות מלאה בדיוק את מה שאתה עובר, את מה שמדבר אליך, את מה שאתה עוסק בו וחושב עליו.
הזוגי שלי טוען, שלמחשבות שלי אין מנוחה. שכל הזמן הן מתרוצצות. והנה את עומדת מולי, ונותנת להם קול. ואומרת את הדברים, בהרבה חכמת חיים, הרבה אהבת אדם, הרבה ניסיון חיים. וכשאת אומרת אני מקשיבה. הזדמנות אדירה בשבילי סוף סוף להקשיב מבלי תמיד להשמיע.
ותכלס, הגעתי אליך על מנת להוריד משקל. שאכן בעזרתך יורד.אבל לא על זה אני רוצה לפרגן לך. 
אני מגיעה אליך, אחת לשבוע, ומקבלת שיעור לחיים. מנטורית חכמה, שמלבישה מילים על המחשבות שלי. כזו שהלהט והתשוקה שלה לעשות שינוי, ללמד, לתמוך, מדביקים את כולם.
כזו שנגישה לכל שאלה שלי, גם כזו שלא עוסקת בתחום הידע שלה, רק בניסיון החיים.
כזו שלכל אחד מגיעה הזכות להקשיב לה. 

אז יקירתי, את מקסימה. תודה גדולה לך מירי בלקין. 



תגובה 1:

  1. בלוג נפלא, כל מילה בסלע. אכן היטבת לתאר את מירי ולגביך הרגשתי כאילו אני כתבתי את הבלוג.
    יישר כח !

    השבמחק